maandag 19 juni 2017

FBLS diner; oppas etentje 2017

Het beloofde een mooie dag te worden, afgelopen zaterdag. Een mooie dag voor een etentje buiten. Ondanks dat het wat bewolkt begon, de temperatuur was in ieder geval goed. En uiteindelijk brak ook de zon nog door.

Ieder jaar nodigen we mijn ouders uit voor een etentje om hen te bedanken voor de oppas dinsdagen en alle andere dagen dat ze klaar staan om de kinderen op te vangen waar nodig. De eerste jaren namen we hen mee naar een restaurant. Sinds een paar jaar koken we zelf.

Een paar weken voor de dag gaan we door mijn kookboeken op zoek naar lekkere recepten. We zijn niet bang voor een uitdaging en zoeken naar gerechten die we niet snel zomaar zouden maken met ingredi├źnten die we niet snel gebruiken. Vaak biedt ook het internet voldoende inspiratie. Dit jaar heb ik met name in kookboeken gekeken waar ik nog nooit iets uit heb gekookt en heb ik speciaal voor de dag een kookboek aangeschaft. En Bo wilde dit jaar heel graag meehelpen.
Vanwege het mooie weer was de basis BBQ. Daar omheen hebben we lekkere gerechten  uitgezocht en gemaakt.

Hieronder vind je het menu met een link naar alle recepten. Mocht je ze zelf ook willen proberen. En ik zou het doen want ze zijn heeeeeeerlijk.

Bij de koffie en thee
Bo's Brownies uit het Barbie Lekker Koken boek

Voorgerecht
Meloen Steak, leukerecepten.nl

Salade
Quinoa salade met feta uit Power Food van Rens Kroes

Bijgerechten
Pastinaak Patat en Zoete Aardappel Patat uit Power Food van Rens Kroes

Nagerecht
Frisse Smoothie en Zonnige Zomer Smoothie uit food Talk van Benine Bijleveld en Kim Feenstra

Bij de Koffie en thee
Bonbons van Christian chocolaterie en patisserie






1 opmerking:

Bedankt voor je reactie.